PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Dev Diary 3



Delareon
02.12.10, 18:10
voila



Crusader Kings II - Dev Diary 3 - Laws
Winter is here and the ice-fear is very cold (now there's an obscure reference for you). For today's diary, I thought that we might immerse ourselves in medieval jurisprudence. In practice, the laws function in much the same way as in Rome: Vae Victis, but in Crusader Kings II there are two different types of law; one that applies to a character's actual demesne (de facto, or demesne laws) and one that applies to everyone within an ancient traditional kingdom (de jure, or kingdom laws.) Demesne laws cover things like succession, tax levels and how the council operates. Any playable character can fiddle around with his own demesne laws. Kingdom laws cover the freedoms, rights and obligations of burghers, nobles, clergy and peasants. Only the holder of a Kingdom title is allowed to change these laws, and they will affect the whole geographical kingdom, regardless of whether a province is actually under its de facto control. (Like in Crusader Kings, de jure duchies and kingdoms are static, geographical entities that never change.)

Therefore, a player who is, for example, king of Norway and Denmark must change de jure laws separately per kingdom. To make things even more interesting, succession at the kingdom level (and only at the kingdom level) is also handled per kingdom, so Norway might be an elective monarchy while Denmark has primogeniture. Thus, the Norwegian dukes might elect another successor to the throne of Norway than the oldest son of the current king, which would split the kingdoms apart...
Speaking of succession laws, they are slightly different from the ones in Crusader Kings. In Crusader Kings II, most succession laws can be either cognatic or agnatic (that choice is a separate law.) These are the succession laws of CKII:
Seniority (oldest man in the dynasty succeeds)
Primogeniture (oldest son succeeds)
Elective (the current king and the dukes each nominate a successor)
Gavelkind (all titles are divided among the sons of the ruler)
Turkish (a succession crisis is almost guaranteed, but the vassals are content)
Republican (a random vassal or courtier succeeds; used for republics, etc)
Catholic Bishopric (the liege lord can override the Pope's choice by nominating his own successor)

That's all for now. The game is still a very long way from being finished, but I can at least offer you this screenshot of the current Law interface (though bear in mind that it is still very much subject to change.) In the screenshot, the king stands to inherit the duchy, because the young duke has no legal heir. "Pretenders" are the second and third characters in the line of succession.





Until next time, I bid you a very merry Christmas and a Happy New Year!

Henrik Fåhraeus, Associate Producer and CKII Project Lead

Zum Thread (http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?509204-Crusader-Kings-II-Dev-Diary-3-Laws)

chefkoch
08.12.10, 23:40
Ist doch unnötiges Mikromanagement. Als Spieler wird man die Gesetze seiner Königreiche ohnehin vereinheitlichen, damit immer der bevorzugte Erbe zum Zuge kommt und für Erbschaften der KI kann man ein Land per Event spalten.

Performer
09.12.10, 00:19
Naja, kommt auf die Konsequenzen an ... kann ja zu erheblichem Stabilitäts- oder Prestigeverlust führen.
Ich finde das Feature cool.

smokey
09.12.10, 05:47
Ist doch unnötiges Mikromanagement. Als Spieler wird man die Gesetze seiner Königreiche ohnehin vereinheitlichen, damit immer der bevorzugte Erbe zum Zuge kommt und für Erbschaften der KI kann man ein Land per Event spalten.

würd ich so nicht sagen... vielleicht will man sein (oder gleich mehrere) königreich mit wahlrecht weiterlaufen lassen... bevor es zum bürgerkrieg kommt

aber seine herzogstitel schön in der familie weitervererben

ich finde es eine sehr gute änderung... der mangel an der trennung hatte mich bei CK1 immer gestört

Al. I. Cuza
09.12.10, 07:49
Wir finden das Feature auch gut! :top:

Refizul der I
10.12.10, 12:37
Only the holder of a Kingdom title is allowed to change these laws, and they will affect the whole geographical kingdom, regardless of whether a province is actually under its de facto control. (Like in Crusader Kings, de jure duchies and kingdoms are static, geographical entities that never change.)

Das bedeutet, dass wenn ich Herzog der Normandie und gleichzeitig König von England bin mein Herzogtum nochimmer den Gesetzen Frankreichs folgen muss oder?
Historisch ja korrekt soweit ich weiß. Aber was passiert wenn ein Herzog seinen Lehnherrn wechselt? Das hätte dann ja keinen Sinn da IMMER die Gesetze des geografischen Königreichs gelten und nicht die des eigentlichen Herrschers. Auch das lossagen von einem König wird dardurch ja ziemlich sinnfrei oder hab ich da etwas falsch verstanden:???:

Arminus
10.12.10, 14:03
Ist doch unnötiges Mikromanagement. Als Spieler wird man die Gesetze seiner Königreiche ohnehin vereinheitlichen, damit immer der bevorzugte Erbe zum Zuge kommt und für Erbschaften der KI kann man ein Land per Event spalten.Ungleiche Rechte und Privilegien sind ein wesentlicher Bestandteil der Politik der Epoche, von daher finde ich es sehr gut, wenn man sich als Spieler mit solchen Dingen mehr auseinandersetzen muss. Alles, was dazu beiträgt, dass es in CK2 nicht mehr zu diesem Ach, ich erobere mal einfach alles. Hey, hab alles erobert, das Spiel ist viel zu einfach! kommen kann, was ich in einigen AARs ertragen musste, ist gut. In CK-Spielen sollten Kriege einfach die Bedeutung haben, die sie im Mittelalter hatten. Andauernd vorhanden, aber so gut wie nie mit irgendeinem spürbaren Effekt auf die Politik. :ja:

Aber diesen Wunsch wird mir Pdox mit ihrer schrottigen Clausewitz-Engine sowieso versauen. Freue mich schon wieder darauf, dass sich meine Heerhaufen so bedienen lassen werden, als wären es Panzerdivisionen an der Ostfront. Naja, wenn sie diesmal wenigstens nicht das Wetter vergessen, wie in CK 1... :(

Oliver Guinnes
10.12.10, 18:31
Da bei CK das Rollenspielelement zum Spielspaß beiträgt, ist es gut wenn in unterschiedlichen Reichen unterschiedliche Gesetze gelten, auch wenn die jeweiligen Kronen das gleiche Haupt schmücken.

:gluck: